PIĄTEK Z EDUKACJĄ: wyniki badania PISA: czytanie

 
Kontynuujemy analizę wyników badań Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA). Tym razem przyjrzymy się temu, jak polscy 15-latkowie wypadają na tle swoich rówieśników z Europy w umiejętności czytania, tzn. rozumienia, używania i refleksji nad tekstami pisanymi w celu rozwijania wiedzy i potencjału oraz uczestnictwa w życiu społecznym. Polski 15-latek uzyskał średnio 502,9 pkt (średnia z lat 2000-2018). Lepszy wynik (503,0 – 519,9 pkt) uzyskała młodzież jedynie z sześciu krajów: Irlandii, Belgii, Holandii, Estonii, Szwecji, a najlepiej wypadli Finlandczycy (520,0 – 534,6 pkt). Gorzej (480,0 – 502,8 pkt) wypadli uczniowie z takich państw, jak: Islandia, Wlk. Brytania, Norwegia, Łotwa, Dania, Portugalia, Hiszpania, Francja, Włochy, Szwajcaria, Niemcy, Czechy, Austria, Słowenia i Węgry. Najgorzej (464,3 – 479,9) wypadli uczniowie z czterech państw: Luksemburga, Litwy, Słowacji oraz Grecji. Jakie są Wasze przemyślenia na temat wyników tych ciekawych badań?
Posted in Aktualności, Piątki z edukacją.