PIĄTEK Z EDUKACJĄ: wyniki badania PISA: nauki ścisłe

Tym postem kończymy serię “Piątków z edukacją”. Dzisiaj poznamy wyniki badań Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA) z nauk ścisłych. Przyjrzymy się temu, jak polscy 15-latkowie wypadają na tle swoich rówieśników z Europy w wykorzystaniu z wiedzy naukowej do zadawania pytań, zdobywania nowej wiedzy, wyjaśniania zjawisk i wyciągania opartych na dowodach wniosków dotyczących różnych zagadnień naukowych.

Polski 15-latek uzyskał średnio 508,8 pkt (średnia z lat 2006 – 2018). Lepszy wynik (508,9 – 519,9 pkt) uzyskała młodzież z Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemiec, Szwajcarii oraz Słowenii. Niemniej jednak, najlepiej (520,0 – 543,0 pkt) wypadli uczniowie z Estonii oraz Finlandii. Gorzej od polskich uczniów (480,0 – 508,7 pkt) wypadła młodzież z takich państw, jak: Islandia, Irlandia, Norwegia, Szwecja, Dania, Łotwa, Litwa, Portugalia, Hiszpania, Francja, Włochy, Czechy, Austria i Węgry. Najgorzej (463,4 – 479,9 pkt) wypadli uczniowie z dwóch państw: Słowacji oraz Grecji.

Czy zauważyliście, że na wszystkich mapach z tej serii Finlandia znalazła się w najwyższej klasie, a Grecja w najniższej? A może zauważyliście inne, ciekawe zależności?

 
Posted in Aktualności, Piątki z edukacją.